Monday 25 April 2011

SAHAM BANK RAKYAT ... RM 1 BILLION

Alkisah diceritakan pula....

Salam diucapkan buat semua sebagai pendahuluan kata, diikuti ucapan Basmallah sebagai pembuka bual bicara.

Alhamdulillah syukur kepada Nya kerana tanpa banyak halangan aku berjaya mendapat saham bank rakyat tu. Wow... tak sangka ramai gak yang menunggu giliran untuk mengisi borang kosong utk saham BR.

alkisahlah...

Tepat 9.00 am: Pintu bank rakyat dibuka. So aku pun dengan selamba masuk dan bertanya kepada pegawai Bank BR. " Tuan amacam nak dapatkan saham bank rakyat"... hehehe kena lah tanya dengan beradap , baru ada adab heee... Maka dengan baik dan suara yang sedap didengar , jawab pegawai bank tu.." Borang ini isi kemudian potostat IC tuan, dah siap ambil nombor..." OK tq tuan kataku. dengan muka selamba aku mengisi form nak mohon bank Rakyat... tapi... spoil la pula.......

Kata hatiku" Alamak.. 2 keping potostat IC...." apa lagi terus je aku merayau2 mencari tempat nak potostat ic ku... begini la keadaan ku pada masa itu:
1. Aku merayau2 dan terjumpa orang yg sama ngan aku mohon bank rakyat tadi... dia pun sama ngan aku tak jumpa kedai nak potostat IC.. aku betyanya padanya.. amacam... TAK De katanya... oppss kawan ni oang MALAYA hehhe

2. Jumpa pula awek berpakaian macam keja Hospital.. Ku bertanya.. kat si ada tak kedai potostat... Jawabnya dengan senyuman dan kebingungan... cuba cari kat Saaaaaaaaaaaaana... hehhee... ku pun mencari2... tak de...

3. Dalam masa merayau2 tu aku jumpa CC... aku masuk bertanya... 'Ada tak mesin potostat... penjaganya... menjawab... sori... ADOiiiiiiiiiiii ku...
Jam dah tepat 10.00 am ni...

4. Ku merayau2 lagi...jumpa gak ngan Abang JAGA... ada tak? dengan cepat dia membalas... pegi kat sana tu... ada kedai telefon... awak akan jumpa tu, sebelah kedai motor... So, aku pun berjalan mencari kedai tersebut... Aku Jumpa gak kedai tu tapi ... PINTUNYA TUTUP rapat.... wah... memang sadis nyer..

So aku pun membaca DOA kepadanya dan baca ayat2 Al-Quran sikit... yang aku hafal la..

5. Aku memohon agar Allah swt memudahkan urusanku... Aku pun maleh dah nak tanya2 orang.. aku pun mengikut kaki ku kemana saja hehhahaha... macam pengembara pula kan... Jam dah kul 10.20 am.. aku pun memandang kat atas.. dengan senag je aku terjumpa kedai besar potostat... ALAHAi.... kat sini rupanya kataku... tak sampai 50 meter pun jauhnya dari BR... dalam hatiku syukur...
... dalam hatiku, cantik juga awek ni hheehhe.. ku tanyalah , Ko kerja sini ka? Dia jawab... nak potosat ke? ada ke patut , aku tanya dia tanya aku pula... So jawab ku, Tolong Potostat 3.... hehhee... so kena la 60sen.. bayar potostatla...

So dengan senang hati aku pun menuju ke BR... ambil no giliran dpat la 1023. Nombor sekarang ialah 1010. So dengan rasa gembira aku pn duduk... Alamak ada masalah lagi pula... DUIT. 
Korang kena ingat yer kalau nak mohon saham ni kena ada Duit rm505.00. Saham minimum: rm500, bayaran proses: rm5.
So kalau ada tunai guna je... kalau tak de DUIT tu bagus pulang awal hahaha....

Nasihat ku: kalau nak beli saham BR kena sediakan
1. Isi borang
2.Ada IC
3.Salinan IC - 2 keping. Potostat byk2
4. WANG.. MONEY...DUIT dalam RM505.00 jek..
5.Ambil no giliran yorr... kalau takde mintak mahap la.

Ok jumpa lagi...nak tambah lagi saham ni... Kenapa aku nak saham ni?.... Orang lain nak ... so APA JAWAB KU.. nantikan jer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...